Зад нашите любими кпоп песни стоят цели екипи от хора, които изграждат невероятните концепции на любимите ни групи. Един от тях е Алби Албъртсън, работил с големи имена на кпоп инфустрията като EXO, VIXX, ZE:A; Girl's generation, HOTSHOT, TWICE и т.н. . Албуми с негово участие като композитор, текстописец и аранжор са печелили 3 пъти наградата MAMA ' Албум на годината ' и веднъж ' Песен на годината '.
Наполовина кореец, наполовина германец, той започва пътя си в кпоп индустрията започва от един от компузиторските лагери на SM entertainment и сега е една от водещите фигури в жанра. Вместо да пресъздава модерни в момента музикални трендове, той комбинира класическо поп звучене с модернистични електронни бийтове, което прави стилът му разпознаваем ( примери за този подход са Russian roulette на Red Velvet; Yes or Yes на Twice и Chained up на VIXX ).
Интервюто с него ни позволява да надникнем в необикновения свят на музиката, която познаваме и обичаме и да се запознаем с един различен, футуристичен поглед върху глобални проблеми като замърсяването на планетата.
1. Днес много кей/джей поп фенове се наслаждават на работата ти, но как започна всичко, как разбра, че да работиш в музикалния бранш е призванието ти в живота?
Повечето хора в семейството ми от страната на баща ми са класически музиканти, затова музиката беше част от живота ми от ранна възраст. Като дете мислех, че да стана композитор на класическа музика е добра идея. След това исках да стана рок звезда, но окончателно се спрях на това да композирам и продуцирам за популярни артисти.
2. Изглежда призванието винаги намира път! До колкото разбрах първата ти среща с кпоп-а е била на лагер в сътрудничество с SM entertainment. Какво впечатление ти направи кпоп културата тогава?
Професионализъм, конкуренция и жажда за абсолютно съвършенство. Нищо не беше оставяно на случайността.
3. Предполагам това е много мотивираща среда. В един от последните си инстаграм постове хвърляш светлина върху студиото си в Сеул, но няма как да не се зачудим какво работно място е нужно, за да протича работата ти комфортно? Кои части от процеса на създаване на песента протичат там и каква е ролята на друг вид, по някакъв начин вдъхновяваща обстановка?
Цялата песен се създава там, от базовата структура, през всички мелодични линии, концепциите за текста до продуцирането на финала. Затова е важно да имам голямо пространство. Идеите трябва да могат да прехвърчат свободно. Трябва да бъде отворено и проветриво, а не задушно и тежко. Освен това, в зависимост от песента, може да се наложи да се създаде различна атмосфера, за което си падам по светлинните концепции. Имам инсталирани стотици LED светлини в студиото, които могат да бъдат управлявани индивидуално или в групи, програмирани по такъв начин, че мога да създавам различна атмосфера с натискането на един бутон.
(Ако желаете кликнете върху снимката за да видите кратко видео с обстановката в студиото )
4. Това е много интересен поглед към работната ти обстановка.
По темата с различните концепции, работил си върху албуми на ЕХО през 2014г. и 2017г. От динамичното звучене на " Machine " до реге излъчването на албума " The War " със сигурност се усеща голяма промяна. Групи като VIXX поддържат своята тъмна и мистериозна концепция от " Chained up " до препратката към романа " Парфюмът " в " Eau de VIXX ". Смяташ ли, че цялостната концепция на кпоп-а се е променила и как се чувстваше при работата си със същите тези артисти след толкова много време?
К-попът еволюира постоянно. Някои групи следват западната ( или американска ) вълна, други се придържат към специфичен стил, повечето са смеска от двете. Като композитор винаги се интересувам от работа по нов стил, да вкарвам нови жанрове и тенденции в песните. Винаги е преживяване, от което научавам нещо. В същото време най - приятните за създаване песни са обикновено тези, които създаваш сам, без да премисляш тенденциите - " в свой стил ". Така казано " собственият стил " е резултат от натрупване на много влияния и уклони с годините, така че като цяло е въпрос на баланс.
5. Много от проектите ти са достигали челните места на класациите, вероятно някакъв специфичен елемент от звученето допада на феновете, но има ли някоя твоя работа, която да е твой личен фаворит и какво я прави толкова специална?
Голяма част от работата ми за VIXX и ЕХО е близка до сърцето ми. Може би е заради очевидния факт, че работя от мъжка гледна точка и в крайна сметка записвам повечето демота сам. По някаква причина обаче, песните ми за женски групи като Girls Generation и Red Velvet се оказват по - разпознаваеми. Наистина харесвам да се превъплащавам и в женска роля, но се свързвам с проектите от мъжка перспектива на лично ниво.
6. Много се радвам, че си получил шанса да работиш с изпълнители, с които се асоциираш повече от веднъж, но няма как да не попитам. Има ли артист, с когото искаш да работиш в бъдеще, но си нямал шанса до сега?
Работя по свой собствен изпълнителски проект сега, така че в това се концентрирам напоследък!
7. Страхотно, очакваме го с нетърпение!
Отделно от музиката като самостоятелна област. Харесва ли ти да работиш по филмова музика и какво е различното в тези проекти?
Благодаря! В момента не работя по филмова музика и не съм заинтересован от нея. Всъщност работя в други области, различни от музиката, за пръв път откакто кариерата ми започна и чакам да видя какво ме очаква за вбъдеще.
8. В един от инстаграм постовете ти виждаме, че си персонализирал куфара на майка си. Мислиш ли, че работата ти като продуцент те кара да правиш нещата по свой, уникален начин?
Винаги съм намирал невероятно удовлетворение в създаването на неща, дали музика, изкуство или функционален дизайн като различни устройства, оборудване или интериорни пространства. Силна страст към подобряването на нещата е, едновременно на естетическо и функционално ниво. Това е желанието, което ме влече към усъвършенстване на всичко, върху което работя, или, както в случая, да модифицирам по естетичен начин куфар. Просто обичам процеса.
9. Това е наистина хубава личностна черта! Публикувал си също своят костюм против замърсяването в социалните медии, както и послание за връщането към истинските неща като четенето на книги, но всичко това е в паралел с предимствата на модерния свят като удобното, бързо пътуване. Това са само част от футуристичните ти намеци. Като цяло, позитивна ли е визията ти за нашите планета и общество?
Това е невероятен въпрос, на който може да се отговори на толкова много различни нива. Ако разсъждаваме от еволюционна гледна точка, наскоро ми хрумна нещо поразително: като цяло смятам разликата между естествено и " създадено от човека " за лъжовна, създадена от ограничената ни човешка перспектива. Ако гледахме на нещата от неутрална или по - далечна гледна точка, щяхме да осъзнаем, че не бива да се разграничават нещата, които човек произвежда и неговите действия от нещата, които всяко друго живо същество създава. Макар да считаме само последните за " естествени ", няма здрави аргументи по какъв начин човешката дейност е фундаментално различна от тази на всички останали живи организми, затова всички човешки действия, включително изобретенията и технологиите са част от природата.
Оставяйки тази заблуда, ние трябва да променим и разбиранията си за изкуствения интелект. За да се извърши тази промяна, първи трябва да спрем да го наричаме " изкуствен ". В момента човекът извършва процес на интегриране на нови материали като металът и пластмасата в макросистемата, първичния цялостен организъм на живота, премествани фокуса му върху не базирани на въглерода сложни съединения. Това е форма на биотехнологии по същия начин, по който са и нашите ДНК, крайници, органи и човешкия ум.
Новите технологични форми на живот ще имат далеч по - развити, комплексено и различни влияние, от колкото повечето хора могат да си представят, когато се замислят за термина " изкуствен интелект ". Точно за това, не е въпрос само на терминология. Възприемайки на тази концепция, ставаш по - подготвен да приемеш, че новите форми на живот ще се развият и ще заменят човека като най - интелигентно същество на земята. И можеби да разбереш, че това не е някаква " технологична дистопия ", а част от хода на еволюцията.
И, за да изведа това до края, така може да се промени и идеята за замърсяването. Това, което се възприема като замърсяване от човека и другите животни не е задължително да е замърсяване за създания, създадени от метал и пластмаса. Всичко е въпрос на перспектива.
Екипът ни се надява интервюто да ви се е сторило полезно и интригуващо и се надяваме и за напред да можем да ви запознаваме с големи фигури от света на kpop индустрията.
コメント