Новината, че Nayeon от момичешката к-поп група TWICE ще направи своя солов дебют с миниалбума си "IM NAYEON" на 24 юни, развълнува феновете ѝ по целия свят. Но в същото време мнозина се запитаха защо на тази талантлива певица ѝ отне почти седем години да се изяви солово, след като дебютира като част от TWICE през 2015 г.
Nayeon не е единствена в тази тенденция на привидно закъснели солови дебюти. D.O. от к-поп групата EXO издаде първия си солов миниалбум "Empathy" през 2021 г., около девет години след дебюта си в групата през 2012 г., докато колегите му от групата Kai и Baekhyun станаха соло съответно през 2020 г. и 2019 г. Някои звезди започнаха солова кариера, след като се отказаха от груповата си дейност, за което свидетелстват случаите на Yerin от GFriend и Baby Soul от Lovelyz, която сега е известна като Lee Su-jeong. На двете им отне седем-осем години, за да дебютират като солистки.
Феновете с нетърпение очакват любимите им идоли да направят солова кариера, тъй като те често изкарват на преден план неизследваните си страни и поемат по по-експериментален път в соловите си начинания. Много от тях играят по-активна роля и в продуцирането на албумите си, предлагайки поглед към музикалните стилове, които предпочитат, без да се сблъскват с необходимостта да се съобразяват с вкусовете на останалите членове на групата.
Според музикалния критик Jung Min-jae обаче е малко вероятно звукозаписните компании на к-поп изпълнителите да ускорят датите на соловите им дебюти.
"За много лейбъли издаването на солов албум за всеки член на групата не е най-спешната им задача", заяви Jung пред The Korea Times в четвъртък.
"Експоненциалното нарастване на глобалната аудитория на к-попа удължи живота на повечето к-поп групи през последните няколко години. В миналото оцеляването за повече от седем или осем години беше трудна мисия за тях, но днес по-голямата част от тях могат да се радват на популярност за повече от десетилетие благодарение на солидния си международен фендъм и диверсификацията на платформите, където могат да представят своята музика и съдържание. Така че мениджърските компании за к-поп, които често поставят по-голям акцент върху груповите дейности, се стремят да се възползват максимално от това."
Фактът, че групата гарантира по-стабилни печалби от солиста, е толкова очевиден, че почти никоя компания в наши дни не е ентусиазирана да дебютира със солисти от самото начало.
Въпреки че някои членове на к-поп групи като Taeyeon от Girls' Generation, Taemin от SHINee и Baekhyun от EXO успешно са се позиционирали като солисти, те са само няколко изключителни случая. Baekhyun например стана първият певец, продал повече от един милион копия от физически албуми едновременно като солист и като част от група, след като Seo Taiji от рок групата Seo Taiji and Boys направи същото през 2000 г.
"Дори ако к-поп лейбълите предложат приличен солов материал за популярен член на групата, това не му гарантира успех, защото не всички фенове на групата ще го подкрепят безрезервно", обяснява Jung и добавя, че създаването на солов албум изисква много повече умения и енергия.
"Когато пуска група, лейбълът може да комбинира различни членове с различни умения, за да се хареса на хората, но когато става въпрос за солов изпълнител, той или тя трябва да бъде универсален изпълнител, който да се отличава както в пеенето, така и в танците", отбелязва той.
"Това прави по-трудно за една компания да реши кои песни да включи и коя концепция да изпробва."
Но някои лейбъли се противопоставят на продължаващата тенденция. Един от тях е YG Entertainment, домът на звезди като BLACKPINK и BIGBANG. Jennie от BLACKPINK например направи своя солов дебют със сингъла "Solo" през 2018 г., само около две години след дебюта си в групата. Jung обясни, че за разлика от конкурентите си, YG отдавна се фокусира върху изграждането на силна лична марка за всеки член на групата.
"От BIGBANG до BLACKPINK, YG се опитваше да брандира всеки член, особено в областта на модата", сподели той.
"Тя си сътрудничи с различни марки като Celine и много певци на YG станаха посланици на тези марки. В случая с BLACKPINK усилията на YG доведоха до това, че всички членове си създадоха лоялна фенска база като отделни личности, което им позволи да станат самостоятелни по-бързо от други к-поп звезди."
Но все пак повечето други к-поп певци ще изковат соло кариерата си много години след дебюта на групата си, прогнозира Jung.
"Момичешката група IVE например жъне голям успех напоследък, но мениджърската ѝ компания Starship Entertainment едва ли ще накара някои от членовете ѝ да издадат соловите си албуми в рамките на две-три години...Всъщност често е по-трудно за член на момичешка група да стане солов в сравнение с член на момчешка група, тъй като момчешката група обикновено има по-мощни фендъми, които ще подкрепят членовете ѝ."
Източник: The Korea Times
Comments