top of page
Team BKNews

Режисьорът на "Squid Game": "Загубих 9 зъба по време на снимките"

Когато попитах създателя на хитовата драма "Squid Game" за новината, че е бил толкова стресиран по време на снимките, че е загубил 6 зъба, той ме поправя:

Бяха 8 или 9. - смее се той

Hwang Dong-hyuk говори по време на снимките на втория сезон, въпреки че той невинаги е бил в плановете. В един момент той си обещал, че няма да прави друг.


Като се има предвид причиненият стрес, го попитах какво е променило мнението му:

Пари. - отговаря той, без да се замисли
Въпреки че първият сезон беше огромен успех, честно казано, не изкарах много. Така че правенето на втория сезон ще ми помогне с компенсацията и за успеха на първия.
Също така не завърших напълно историята.

Но тъй като е убил почти всеки герой, Hwang е трябвало да започне отначало - с нов актьорски състав и игри, като този път очакванията на зрителите са до небето:

Стресът, който изпитвам сега, е много по-голям.

Три години след първия сезон Hwang е дори по-песимистичен за състоянието на света. Той посочва войните, промените в климата и все по-голямата разлика между богатите и бедните.

Конфликтите вече не са ограничени между богатите и бедните, те се разиграват между различни поколения, полове и политически лагери, допълва той.
Чертаят се нови линии. Ние сме във век "ние и те". Кой е прав и кой греши?

Докато обикалях цветната снимачна площадка, разгадах няколко жокера относно това как отчаянието на режисьора ще се отрази.


В този сезон предишният победител Gi-hun влиза отново в играта, за да я спре и да спаси най-новите участници.


Етажът, на който са спалните, е разделен на две. Едната част е с огромен червен неонов символ X, а другият - със син кръг. Сега след всяка игра участниците трябва да изберат страна в зависимост от това дали искат да приключат състезанието по-рано и да оцелеят, или да продължат да играят, знаейки, че може да умрат.


Това, казват ми, ще доведе до повече разделение и битки. Част от плана на режисьора да покаже опасностите от живота в един все по-племенен свят е. Да принуждаваш хората да избират страни, вярва той, подклажда конфликта.


От разговора с Hwang е ясно, че насилието е добре обмислено. Той е мъж, който дълбоко се тревожи за света и е мотивиран от нарастващо безпокойство.

Докато правех сериала, постоянно се питах: "Имаме ли ние, хората, каквото е необходимо, за да отклоним света от този низходящ път?" Честно казано, не знам.

От 10 години Hwang се опитва да направи Squid Game, взимайки огромни заеми, за да издържа семейството си, преди Netflix да се появят.


Те му платили скромна предварителна сума, правейки невъзможно осребряването на 650-те млн. паунда, които се смята, че платформата е изкарала.


Това обяснява противоречивите отношения между създателите на съдържание в Южна Корея е международните стрийминг платформи.


През последните години Netflix завладя корейския пазар с милиарди долари инвестиции, но това остави създателите без достатъчно средства.


Те обвиняват платформата, че ги принуждава да се откажат от авторските си права, когато подписват договори – и с това от претенциите си за печалба.


Това е световен проблем.


Преди създателите можеха да разчитат на дял от продажбите в боксофиса или телевизионните повторения, но този модел не беше възприет от стрийминг гигантите.


Проблемът се усложнява в Южна Корея, казват създателите, поради остарелия закон за авторското право, който не ги защитава.


Това лято актьори, сценаристи, режисьори и продуценти се обединиха, за да формират колектив, с който да се борят заедно срещу системата.

В Корея да си филмов режисьор е просто титла, а не начин да си изкарваш прехраната, казва вицепрезидентът на Гилдията на корейските филмови режисьори Oh Ki-hwan пред публиката на събитие в Сеул.

Някои от неговите приятели режисьори, казва той, работят на непълен работен ден в складове и като таксиметрови шофьори.


Park Hae-young е сценарист на събитието. Когато Netflix купили сериала ѝ - My Liberation Notes - той станал глобален хит:

Пиша цял живот. Ето защо, да получа световно признание, докато се състезавам със създатели от целия свят, беше радостно преживяване.

Но Park казва, че сегашният стрийминг модел я въздържа от това да даде всичко от себе си в следващите си драми:

Обикновено прекарвам четири или пет години в създаването на драма с вярването, че ако е успешна, може донякъде да подсигури бъдещето ми, че ще получа честна компенсация. Без това какъв е смисълът да работиш толкова упорито?

Тя и други създатели настояват южнокорейското правителство да промени закона за авторското право, за да принуди продуцентските компании да споделят печалбите си.


В изявление южнокорейското правителство каза пред BBC, че макар да признава, че системата за компенсация трябва да се промени, зависи от индустрията да разреши проблема. Говорител на Netflix ни каза, че предлага „конкурентна“ компенсация и гарантира на създателите „солидна компенсация, независимо от успеха или провала на техните сериали“.


Hwang от Squid Game се надява, че неговата откровеност относно собствените му проблеми със заплащането ще инициира тази промяна.


Той със сигурност предизвика разговора за справедливо заплащане и този втори сезон със сигурност ще даде нов тласък на индустрията.


Но когато наваксваме, след като снимките са приключили, той ми казва, че пак го болят зъбите:

Още не съм ходил при зъболекаря си, но вероятно ще трябва да извадя още няколко съвсем скоро.

Източник: Би Би Си

コメント


bottom of page