Глобалните платформи за стрийминг, и по-специално Netflix, предизвикаха нова тенденция в hallyu (Корейската вълна), която се разраства, благодарение на по-широкия кръг от зрители, както показват хитовите сериали "Squid Game" и "All of Us Are Dead".
Park So-jeong, асистент-професор по комуникации в Сеулския национален университет, заяви, че новата медийна среда, водена от Netflix, е променила начина на възприемане на корейското съдържание по света.
На академична конференция, озаглавена "Дали Netflix яхна Корейската вълна, или обратното?", която се проведе онлайн в петък., Park заяви:
"Развитието на hallyu е тясно свързано с промяната на медийната среда. А Netflix сигнализира за нова трансформация: не само осигурява нова условия по отношение на индустрията, но и създава ново поведение на потребление".
Двудневната конференция беше организирана от Центъра за Hallyu Studies към Азиатския център на СНУ, Института за изследвания на Изтока и Запада към университета Йонсей, Факултета по комуникации към Университета Simon Fraser и Факултета по комуникации и информация Wee Kim Wee към Технологичния университет Nanyang в Сингапур.
"Системата за препоръчване на Netflix сегментира глобалната аудитория не въз основа на националност, а въз основа на нейните вкусовете, а стратегията за пускане на всички серии едновременно насърчава гледането на цели сериали наведнъж (binge-watching), което преди се смяташе за практика, типична за феновете на даден сериал, но сега се е превърнало в масово поведение."
Park отбеляза, че според интервютата, проведени за целите на нейното проучване, препоръките и алгоритмите на Netflix са допринесли за представянето на корейско съдържание на глобалните зрители.
"Алгоритмите за филтриране на Netflix, базирани на съдържанието, предоставят на потребителите, които не желаят да гледат корейско съдържание, възможността да се натъкнат на корейско съдържание", добави тя.
Изследователи от Бразилския федерален университет "Fluminense" заявиха, че както Netflix, така и корейското съдържание се възползват едно от друго, като взеха за пример случая с Бразилия.
"Един от начините, по които hallyu "язди" Netflix, е обхватът на компанията в Бразилия - втория по големина пазар в света. Netflix улеснява достъпа до корейско съдържание, за разлика от конкурентите си в Бразилия, и предлага по-професионално дублирано съдържание", казва Daniela Mazur, докторант по hallyu.
Тя добави, че значителното количество допълнително съдържание, което компанията предоставя чрез платформата YouTube, като например задкулисни кадри и ексклузивни интервюта, също привлича зрителите да ангажират вниманието си с к-драмите.
Mazur добави, че к-драмите в Netflix преминават през процес, който има за цел да направи сюжетите си културно специфични, но в същото време и да са "универсални" в своите повествователни подходи, за да се харесат на чуждестранните зрители.
"Бразилия е ориенталистка страна и Netflix се възползва от това, за да разпространява азиатско съдържание", сподели тя.
Същевременно Mazur изтъкна, че стратегията на компанията за хомогенизиране на източноазиатското съдържание, въпреки че то е създадено в различни страни, води до представянето на оригинални сериали по целия свят, без да се посочват първоначалните разпространители или продуценти.
"Как този пазар може да се справи с дисимилацията на Netflix и да защити индустрията си (от империалистическите ѝ практики)? Този въпрос трябва да бъде насока за бъдещи изследвания, свързани с видео платформите", отбелязва Mazur.
Jin Dal-yong, професор по комуникации в университета "Simon Fraser" и съорганизатор на конференцията, предупреди, че разбирането на властовите отношения между цифровите платформи и местните създатели на съдържание на фона на нарастващата му популярност е от решаващо значение, като даде пример със "Squid Game".
"Режисьорът на сериала, Hwang Dong-hyuk, не е могъл да направи сериала в Корея, но с Netflix е получил възможност за създаването му...Но Netflix е спечелил около 900 млн. долара със сериала, докато Hwang и екипът му не са получили допълнителни приходи", заяви той.
"Интелектуалната собственост е много важен, но деликатен и сложен въпрос. Hwang беше доволен от това, че сериалът се превърна в сензация, но не получи съответната печалба, която заслужава", добави още проф. Jin.
Източник: The Korea Times
Comments